Известие

Collapse
No announcement yet.

Теч на масло

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Теч на масло

    Не намирам подобна тема и за това, поставям въпроса си тук.От доста време ми прави впечатление, че сутрин под колата в областта под масления филтър, се образува едно маслено петно, с диаметър около 30-40мм.Понеже, двигателното масло не спадаше драстично,даже се чудех дали въобще е двигателно масло тъй като за 10000 км не доливах или нищо, или пък доливах най много до 200-300 грама, за целия период от смяна до смяна,за това и не предприемах нищо.Но при последната смяна на масло сложих Ajip 5W40 Sint evolution и като че ли маслото "рукна"-долу горе 1 капка за секунда.Проверихме дали масления филтър не се е развил и се оказа че има малко развиване но след като го завихме проблема си остана.Налях добавка на "Valvoline" за гумените уплътнения, за да ги регенерира, но като че ли за сега все още няма ефект.Молбата ми е, ако няkoй все пак е имал подобен теч, и го е отстранил, нека да сподели za да си оправя и аз проблема, че ми изтече хубавото масло.Колата е 2,4 JTD 12/98 год.
    Last edited by balev64; d.m.y г., 21:38.

  • #2
    Аз имах същия проблем - оказа се точно филтъра, от страх да не го ПРЕзавият, че после да не може да се отвие, така го завиват, че един път за една нощ ми изтекоха около 300 грама, няма да казвам къде ми сменяха маслото, за да не стане кофти реклама (Плевен е малък град), друга причина е ако картера ти е сменян и не е лепен качествено - винаги ще сълзи, трета причина е пробката на картера - аз на моята и навивам тефлонови конци (по-голяма е и е прецакала резбата на картера, не много, но достатъчно) и не тече, лепен картер - е, ти си познаваш колата но и тва е вариант, симерина, а също така, не рядко тече и от турбо-системата.
    И аз не доливам, от смяна до смяна (8500-9000 км) разликата е около 200-300 грама (забелязах, че след смяна на входящия и изходящия маркуч на турбото, сякаш намаля с 150-200 грама), но все пак отдолу си е леко омаслено.
    sigpicАлфа Ромео 166, 2.4 JTD, 136 hp, '99 г., кожен салон МОМО, 16" TORRA +++

    Comment


    • #3
      Градски, защо не пробваш да смениш филтъра. Може гуменото уплътнение да си е заминало.
      146 1.6TS CF1 '98

      sigpic

      Comment


      • #4
        Точно на конзолата на филтъра са вързани маркучите за охлаждане на маслото - дифтунките на щуцерите колега бяха при мен - нови дифтунки и гааааааз
        AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

        Comment


        • #5
          При мене беше спукана конзолата с щуцерите на двата маркуча за масления кулер,която е под филтъра.Смених я с втора ръка и спря теча.
          ...
          155 1,6 TS 16V `96
          166 2,4 JTD `99
          147 1,9 JTDm 8V `07

          Comment


          • #6
            най -често срещаните течове оттам са : разбива се масления филтър от вибрациите на дизела -теч на гарнитуратана маслената помпа.кофти история..
            и гореописаните ...по рядко срещани проблеми.
            успех на борещите се -е ако некапе алфа ли ще е това ??
            75 2.0 т.с 146HP ланча делта 1.6 16 103 HP
            kavasaki zzr-600 100 жребеца
            147 1.9 JTD 115 HP тел.0899 80 80 54

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
              Точно на конзолата на филтъра са вързани маркучите за охлаждане на маслото - дифтунките на щуцерите колега бяха при мен - нови дифтунки и гааааааз
              Преди 2-3 вечери открих същия теч.Но незнам защо си мисля че там маркучите влизат на конус.Или по нагоре има дифтунки.Теча все още не е отстранен....
              Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136к-с 1999г. сближена с едно дърво-разпродава се!!!
              Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136к-с 2000г.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от teodor80 Покажи съобщение
                Преди 2-3 вечери открих същия теч.Но незнам защо си мисля че там маркучите влизат на конус.Или по нагоре има дифтунки.Теча все още не е отстранен....
                Има дифтунки - мойто майсторчЕ извади от тези, които са като "О"- пръстен - кухи в сърцевината и се сплескват при затягане, и "успа" положението
                AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                Comment


                • #9
                  За сега,след около 100км пробег се наблюдава намаляване на количеството изтекло масло.Понеже в описанието пише че трябва да се минат около 500-600 км и в пред вид че количеството се върна до предишни стойности ще изчакам и ще видя дали ще има пълен ефект.Не знам успокоителя на прословутата ни верига дали не е каучуков но като че ли за сега и там забелязвам някакво затихване.

                  Comment


                  • #10
                    Проблема се оказа в гуменото уплътнение на колектора с маркучите, върху които стои масления филтър.То просто беше опечено и реанимацията не му помогна,решението беше радикално-подмяна с друго.Теч на масло вече няма.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от balev64 Покажи съобщение
                      Проблема се оказа в гуменото уплътнение на колектора с маркучите, върху които стои масления филтър.То просто беше опечено и реанимацията не му помогна,решението беше радикално-подмяна с друго.Теч на масло вече няма.
                      з съм със същия проблем.
                      когато я взех не течеше грам. Първата смяна истана като леика.
                      Сменях фитъра 3 пъти и едно и също. Лошото е че този проблем прогресира и не е добре. Губи доста масло.
                      споделете малко повече опит, дайте съвети, и снимки ако може.

                      Comment


                      • #12
                        Правилно е да се казва диХтунга.Думата, както повечето технически термини е с немски произход и означава уплътнение.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от VIHHRONNY Покажи съобщение
                          з съм със същия проблем.
                          когато я взех не течеше грам. Първата смяна истана като леика.
                          Сменях фитъра 3 пъти и едно и също. Лошото е че този проблем прогресира и не е добре. Губи доста масло.
                          споделете малко повече опит, дайте съвети, и снимки ако може.
                          Колега, както вече съм написал по горе., моя проблем беше от О пръстена на колектора който стои зад масления филтър.Дефакто до този колектор се достига като се развие масления филтър и мисля че самия колектор е хванат към двигателя с два три болта които като се развият той може да се свали и да се работи по него.На задната му страна се намира въпросния каучуков О пръстен.Маслото трябва да се источи преди да се захванеш с демонтажа.

                          Comment


                          • #14
                            166

                            Колега,с времето маркучите които отиват към масления радиатор се втвърдяват и започва да тече масло от там.Решението на въпроса е като се свалят сменят се маркучите и край на проблема.Успех.
                            Алфа Ромео 159

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              Правилно е да се казва диХтунга.Думата, както повечето технически термини е с немски произход и означава уплътнение.
                              Колегата е прав, мога да потвърдя

                              Comment

                              Working...
                              X